Amant orb

Te-ai cuibărit sub pielea mea
Venele mi le traversai pe un fir de aur
Făceai echilibristică dintotdeauna8070827
Dinaintea mea
Dinaintea lumii
Dinaintea luminii
Lăsai o uşă întredeschisă
Lacătul ruginit nu mai oprea curioşii
Se adunau toți dinaintea ta
Ca într-o piață publică animată de vânzarea de cărți
Te-ai furişat în paginile unui tratat de sexosofie – nescris încă în Braille
O femeie oarbă ți-a atins coperțile îngroşate de singurătate
Aveai amprentele tuturor femeilor pe care le-ai iubit
Încrustate în pagini
Inutil
Oarba nu te-a deschis niciodată
Ți-a atins doar coperțile şi a inventat un nou alfabet.
Ai fugit atunci
Nu stie nimeni unde
Dar în piața de cărți, pe bordura unei arteziene,
A fost găsită o carte veche cu însemne neştiute
Cine a deschis-o povestea că dintre paginile ei
Se revărsase un fluviu de emoții limpezi,
Fluturi monarh multicolori zburau în toate direcțiile,
Iar paginile ei răspândeau miresme îmbătătoare
De flori de tei.
I-am zâmbit.
Mi-am strecurat degetele prin păr
Şi flori albe de tei s-au desprins plutind uşor spre pământ.

Lasa un comentariu

